Monday, April 20, 2015

Penat!

Teks: Rozanah Zakaria
Foto: Rozanah Zakaria

Salam. Penat, memang penat. Tidak cukup tidur. Kerja usah cakaplah, tidak menang tangan.

Terasa ingin keluarkan duit simpanan dan 'beli' masa tambahan untuk diri sendiri sejam sehari. Fuh! Kalaulah saya boleh buat begitu. 😊

Bila begini baru terasa betapa amat bermakma masa yang berlalu. Bukan tidak sedar sebelum ini, tetapi leka. Ya, saya leka. Masa senggang yang terlalu santai tanpa berbuat apa-apa.

Apabila dikenangkan, tatkala saya kelam-kabut, saya akan teringat masa yang panjang tanpa saya berbuat sesuatu yang betul-betul bermanfaat.

Hmm. Menyesal kemudian. Bukan tiada gunanya ye, asalkan kita cepat sedar dan 'bangkit dari tidur'!

Jom, amalkan tabiat 'buat sekarang' atau 'do it now'! Kita tidak tahu jika peluang di depan mata akan datang pada ketika yang berikutnya.

Rebut apa yang di depan mata, asalkan halal.

Wassalam. Sayonara!

No comments:

Post a Comment