Wednesday, August 5, 2015

Sakit itu rahmat.

Teks: Rozanah Zakaria

Hari ini saya sakit perut seharian. Bukan hendak cerita sakit perut tu walaupun memang sakit. Hehe.

Sebenarnya sakit ni rahmat, bukan?
Apabila sakit, macam-macam muncul di benak fikiran.

Terfikir juga, andai sakit ini jadi sebab sampainya ajal, ya Allah, banyak lagi yang perlu saya selesaikan, banyak lagi yang ingin saya lakukan.

Terfikir buku kerja anak murid di sekolah yang masih berbaki untuk diperiksa.
Teringat 'charity job' yang berlegar di fikiran yang belum dapat saya laksanakan.
Terfikir juga banyak lagi yang perlu saya berikan untuk anak didik yang bakal menduduki SPM November ini.

Dan, senarainya tidak terbatas.
Sambil berfikir, dahi berkerut juga menahan sakit.
Saya cuma berhenti fikir setelah terlena dek ubat yang membuatkan saya mengantuk.
Hmm, bagus juga ubat yang diberi doktor tu. Agaknya kalau tidak tertidur, pasti saya tidak berhenti berfikir. 😊

Jom mulakan hari ini juga, apa-apa sahaja kebaikan yang anda ingin lakukan. Kita semua tidak pasti bila kita akan pergi. Yang pasti, kita pasti akan pergi.

Moga Allah panjangkan umur kita dalam berbuat kebaikan.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment