Tuesday, December 12, 2017

Pernah rasa sedih?

Teks: Rozanah Zakaria
Foto: Rozanah Zakaria


Aku pasti, ramai yang pernah merasai begini, bukan?
Apa kau buat bila kau sedih?
Kau 'retaliate'? Atau kau diam biar diri kau diperkotak-katikkan?
Atau kau pergi satu tempat yang hanya kau dan Penciptamu ada di situ?
Atau, atau dan atau.

Apa kau buat?
Apa perlu kau buat?
Jika kau tanya aku, aku sering memilih berdiam.
Paling teruk aku menangis sendiri.

Tapi,
acapkali aku menangis dan berfikir;
pasti ada sesuatu Tuhan ingin sampaikan pada aku tatkala aku bersedih.
Mungkin aku semakin jauh dariNya jadi Dia mahu aku 'kembali'.

Mungkin, mungkin dan mungkin.
Aku semakin jauh dariNya sedang Dia sentiasa ada disisi aku.
Aku banyak berdosa Tuhan,
mungkin ini titik aku kembali padaMu.

Ameen.

No comments:

Post a Comment