Tuesday, March 31, 2020

Kelas Online Teacher Rozanne

Teks: Rozanah Zakaria
Foto: Rozanah Zakaria
with beloved kids 

Musim Covid-19 ini, selain kebanyakan orang risaukan tentang kesihatan diri dan keluarga masing-masing, percayalah cikgu macam aku tetap risaukan pembelajaran anak-anak didikku yang terjejas dek limitation face-to-face learning.

Dengan capaian Internet yang langsung tidak membantu, angan-angan untuk laksanakan kelas MUET Speaking menggunakan aplikasi Zoom terbantut! Kecewa sungguh aku!

Namun, aku beritahu anak-anak didik, kelas mesti kita teruskn walau dalam sedikit kepayahan. Dengan hanya bersandarkan kepercayaan sepenuhnya kepada penggunaan aplikasi WhatsApp, alhamdulillah berjaya juga hari ini kelas ke-5 aku laksanakan. Fuh! Thanks to my students too, their determnation really touches my heart!

Kini, masih berbaki 14 hari sebelum tamatnya perintah kawalan pergerakan ini. Harapnya dapatlah aku bersua muka kembali dengan anak-anak murid bagi menyampaikan ilmu kepada mereka.

Sehingg itu, aku harap aku masih boleh bertahan dengan amaran daripada telefon yang 'mengatakan' screen time aku semakin meningkat saban minggu! Apa nak buat, tak banyak pilihan yang aku ada, itu pun, aku gunakan aplikasi WhatsApp Web apabila berinteraksi atau memeriksa hasil kerja serta menjawab soalan anak-anak didik.

Semoga ada sinar di hujung jalan untuk kita semua keluar daripada wabak ini! Jom doa!

Bye!
Regards,
Teacher Rozanne

No comments:

Post a Comment