Thursday, January 1, 2015

Tahun Baru 2015 yang Gemilang.

Teks: Rozanah Zakaria

Allah. Syukur saya dapat tempuhi tahun baru 2015 ini. Jika dikira tahun, umur saya sudah tambah 1 angka. Jika dikira bulan, belum lagi lah nampaknya. Hehe. Teringin berasa muda. 😊. Apa pun, semangat saya berkobar-kobar tahun ini. Entahlah, benar kiranya kata-kata yang saya pegang, "Kita adalah apa yang kita baca!". Menjelang hujung tahun 2014, dengan tugasan yang berlambak serta mendesak, saya akui saya agak tertekan. Jadi salah satu cara saya 'melarikan diri' dari tekanan adalah dengan membaca buku-buku motivasi, novel serta majalah yang boleh menambah pengetahuan saya.

Antara buku-buku yang saya telaah sepanjang Disember lalu adalah 'Mudahnya Menjemput Rezeki' oleh Fathuri Salehuddin, 'The Happiness Project' oleh Gretchen Rubin, 'A Doctor in the House' oleh Tun Dr Mahathir dan 'It's Not About the Coffee' (cerita Starbucks) oleh Howard Behar. Sungguh, cerita-cerita inspirasi dari buku-buku ini benar-benar mendorong saya.

Apa lagi? Jom kita sama-sama berazam meningkatkan bacaan buku-buku ilmiah pada tahun 2015. Saya berazam hendak khatam 100 buku ilmiah tahun ini. Moga Allah memudahkan saya mencapai azam yang satu dari beribu ini. Amin.

Wassalam. Selamat tahun baru 2015.

No comments:

Post a Comment