Monday, May 25, 2015

E-book Super WAHM Super MOM

Teks: Rozanah Zakaria
Foto: Carian Google
Sumber: E-book Super WAHM Super MOM oleh Puan Masayu Ahmad


Salam. Selesai membaca e-book ini, saya bertambah semangat.

Permulaan e-book ini (muka hadapan) dimuatkan dengan kata-kata ini, 'urus masa, urus tenaga, urus rumahtangga'. Sangat menarik minat saya. Saya percaya, para pembaca juga teruja dengan kata-kata ini, bukan?

Pada fikiran saya, zaman mutakhir ini, ramai yang bercita-cita seperti saya juga. Ingin mengejar kerjaya sebagai seorang profesional dalam bidang saya, tetapi pada masa yang sama ingin menjaga anak sendiri di rumah. Bukan kerana malas ingin keluar ke dunia luar, namun saya percaya ramai yang makin menyedari peri pentingnya sentuhan seorang ibu, mama atau umi dalam mengemudi kehidupan berumahtangga.

Apabila saya mula membaca e-book ini, saya sangat gembira! Kenapa? Kerana ia sarat motivasi dan inspirasi yang memberikan saya persepsi yang betul tentang bekerja di rumah.

Antaranya, Puan Masayu menyenaraikan 8 kegembiraan bekerja dari rumah. Saya selitkan beberapa contoh di sini:

1) Tidak terikat dengan sesiapa
2) Tinggalkan kebiasaan orang ramai. Contoh seperti tidap perlu menghadapi kesesakan lalulintas setiap hari.
3) Bercuti pada bila-bila masa.

Beberapa konsep bekerja di rumah seperti SAHM (Study at Home Mom/Stay at Home Mom), WAHM (Working at Home Mom) dan SOHO (Small Office Home Office).

Apa ada dalam fikiran anda sekarang? Terfikir hendak berhenti kerja kemudian baru mulakan bisnes dari rumah? Berhenti dulu! Fikir! Anda perlu singkirkan mitos itu dari fikiran anda! Itu kata-kata Puan Masayu.

E-book ini juga memuatkan banyak contoh-contoh 'kehidupan-sebenar' atau 'real life situation' tentang mereka yang telah menjadi WAHM. Membaca kisah-kisah ini menyuntik semangat dan inspirasi kepada saya.

Jadi, jika anda ingin menjadi WAHM, bila masa yang sesuai? Jawapannya ada di dalam e-book serba lengkap ini. Terdapat panduan asas dan persediaan sebelum berhenti kerja. Juga diselitkan kisah suri yang telah berhenti kerja dan menjalankan bisnes sendiri.

Hendak tahu lagi? Ha, kenalah menyertai ABDR, baru dapat kesemuanya! :)

Jom sertai ABDR hari ini! Saya teelah mendapat manfaatnya, anda? Bila lagi?

Hubungi saya unttuk maklumat lanjut di:

W/app@sms: 012 4208212
E-mail: rozanahz@yahoo.com

Wassalam.

No comments:

Post a Comment