Tuesday, October 28, 2014

Catatan Ketika Langit Memerah

Primal Fear: Abandonment

Teks: Rozanah Zakaria
Foto: Carian Google

Salam pembaca yang dirahmati Allah.

Ketika kaki langit memerah di kala senja ini, sambil menunggu waktu Maghrib yang awal sekitar 7.05 di Pulau Pinang. Kepala saya terasa berat, tekak sakit sejak beberapa minggu. Sudah beberapa klinik saya lawati, termasuklah hospital. Namun, sakit tekak saya berkurang hanya seketika, kemudian menjelma kembali.

Namun, selepas rawatan di Klinik Putra di Bertam Indah, Kepala Batas tengahari tadi, semanagt saya seolah kembali sejak kesekian kalinya. Doktor yang baik hati. Klinik yang kemas sejuk mata memandang. Ditambah dengan alunan ayat suci al-Quran semasa menunggu giliran. Jiwa saya kembali tenang. Entah keserabutan apa yang melanda saya. Alhamdulillah, acapkali Allah sentiasa memandu saya. Syuku padaMu Ilahi.

Catatan senjakala ini mesti berhenti di sini. Moga kita semua sentiasa merebut peluang 'masa' yang Allah berikan selagi terdaya. Mari hargai masa "lapang sebelum sempit" kita. Mengimbas ini, saya teringat bagaimana saya berusaha keras untuk menyiapkan kertas soalan Bahasa Inggeris peperiksaan akhir tahun untuk tingkatan 4 kelmarin. Jadi saatu tugas saya selesai sebelum saya dapat berehat hari ini dengan tenang dek kerana demam yang tiba-tiba melanda.Amin. Semua itu dorongan dariNya.

Jom kita bersolat. Jumpa lagi di lain catatan.

Semoga rahmat Allah sentiasa melimpahi hidup kita semua.

No comments:

Post a Comment