Monday, October 5, 2015

Aktiviti musim jerebu bersama anak-anak di rumah: 2

Teks: Rozanah Zakaria
Foto: Rozanah Zakaria

Apa lagi idea untuk aktiviti di rumah semasa musim jerebu ini? Memandangkan aktiviti di luar seperti ke taman permainan atau pantai tidak sesuai, jom terus baca di bawah.

Saya suka mewarna walaupun saya rasa saya tidaklah pandai dalam bab ini. Begitu juga kebanyakan kanak-kanak. Seperti anak saya, dia cukup gelisah jika pensel warnanya tidak cukup sekotak. 😊

Jadi, apa kata kita belikan buku mewarna seperti contoh di bawah? Apa sahaja gambarnya, saya pasti anak-anak kita suka, bukan? Paling malas hendak keluar rumah, cetak sahaja pelbagai imej yang menarik serta mengikut kesukaan anak dari Internet. Mudah bukan?

Bukan susah sebenarnya hendak ceriakan anak-anak anda, cuma anda perlukan kesabaran melayani karenah mereka yang hendakkan anda bersama mereka sepanjang masa aktiviti ini. Itu sahaja, demi anak kita sendiri, takkan tak boleh, kan?

Jom mewarna!

No comments:

Post a Comment